التخطي إلى المحتوى الرئيسي

زكريا فى كلية الحقوق (المشهد الثالث)قصة كوميدية


هوفى حد قاعد جنبك (ايوة  لا) ايوة ولا لا (لا اتفضلى )شكرا
انا ريهام وانت (يتحدث زكريا بصوت منخفض اسمى زكريا )
ريهام الله زكريا اسم جميل
زكريا :بجد عجبك الاسم
ريهام :اة طبعا دا على اسم والدى
زكريا: بجد دا شرف ليا
ريهام :انت حضرت محضرات امبارح اصلى انا محضرتش
زكريا : (الحمد لله مشفتش الى حصل امبارح اتمنظر براحتى بقاJ)
ايوة انا حضرت وكتبت المحضرات كمان
ريهام :كويس طبعا هتدينى كشكول المحضرات انقل منة
زكريا طبعا اتفضلى
(ريهام تفتح الكشكول قائلة :الله خطك جميل يازكريا )
زكريا :بجد متعرفيش انا سعيد اد اية بكلامك دا
ريهام :اية دا الله انت الى راسم القلب الى فى الكشول دا
زكريا: يبدو علية الخجل (وشة ضرب الوان يا معلم) ايوة انا الى رسمتة عجبك
ريهام :طبعا زكريا انت انسان حساس انا حبيتك يازكريا
زكريا :انتى بتتكلمى بجد (مش مصدق نفسة اول مرة موزة تعبرة واية مش اى موزة دى صاروخ يامعلم)
ريهام :طبعا انا بموت فيك(زكريا)بموت فيك(زكريا)(زكريا)اصحى كدا هتتاخر على الجامعة(زكريا كان بيحلم كان فاكر نفسة مهند الموزة هتحبة علشان خطة)
زكريا:ماما اية دا انا كنت بحلم هيا الساعة كام
الام:الساعة 7.30
زكريا :خلاص انا هقوم اغير وانزل على الجامعة (زكريا يظبط نفسة ويروح على الجامعة) يارب الحلم يتحقق
دخل زكريا وجلس فى نفس البينج الى حلم انة كان جالس فية وبعد دقائق دخلت فتاة واقتربت منة
الفتاة:هو فية حد قاعد جنبك
زكريا :لا (شكل الحلم هيتحقق)
الفتاة :شكرا انا نور وانت
زكريا (بصوت عالى وبفخر ) اسمى زكريا
نور:هههههههههههههههه زكريا هههههههههه يابنى دا اسم اتلغى من سنة ستين ههههههههه
زكريا :(هو الحلم ماشى عكس لية مكان ماشى حلو) لا دا اسم الدلع
نور :دلع!لية انت اسمك الحقيقى اية؟
زكريا :اسمى اسمى اة مهند
نور :نعم مهند يبقى دلعة زكريا ودا من امتى ؟
زكريا :اصل والدتى كانت عاوزة تسمينى مهند وولدى عاوز يسمينى زكريا على اسم والدة فاتفقو انهم يسمونى مهند ويدلعونى زكريا
زكريا :المهم انتى حضرتى محضرات امبارح
نور :ايوة حضرت لية فى حاجة
زكريا :لا كنت بسأل بس (L يعنى شافت الى حصل امبارح)
زكريا: (مفيش غير انها تشوف خطى واكيد هتحبنى زى الى حصل فى الحلم)انا كتبت محضرات امبارح تاخدى الكشكول تنقليها
نور:يابنى هو فى حد بيكتب  دلوقتى محضرات كلة بيسجل على الموبايل
زكريا(Lطب اعمل اية علشان اخليها تشوف خطى )اة شوفتى القلب دا انا الى رسمة اة والله حلو صح
نور :هههههههه دانت اوفر اوى يازكريا قلب وحروف دا اية العبط دا دانت قديم اخر حاجة واية الخط دا دا نقش فراخ يابنى
(ياتى شخص ويتحدث الى نور )نور هاى انتى اية الى مقعدك جنب الواد بتاع الصبورة دا
نور:اصلى كنت عاوزة اضحك شوية دا طلع كوميدى اخر حاجة
(وطبعا هما فضلو يتكلمو عليا ويضحكو وانا كنت مستنى امى تصحينى ويطلع دا كابوس لاكن للاسفLLLLطلع حقيقة)
زكريا:بعد ازنكم انا ماشى
(هو انا كل يوم اجى الجامعة اتحرج انا احسن حاجة اقعد فى البيت او اشتغل ايوة اشتغل بس اشتغل فى اية )

(انتظرو زكريا سائق الميكروباص قريبا)

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

الاحذية فى مصر (اهم اماكن تصنيعها ومحلات بيعها فى مصر)

هل الحذاء المصرى يفقد عرشه بعد غزو الصينى للأسواق؟ الاجابة متروكة لك اليكم مجموعة جديدة من اماكن بيع الاحذية المصرية واماكن تصنيعها فى مصر المصريه الايطاليه لصناعه الاحذيه و المصنوعات الجلديه العنوان طريق مصر الاسكندريه الزراعى - قليوب - القاهره - مصر الفروع قليوب - القاهره مدينه نصر - القاهره بحث بكلمة احذيه اطفال - احذيه امن صناعى - احذيه حريمى - احذيه رجالى - مكونات جلديه - هدايا جلديه التصنيف احذيه - صناعه | احذيه اطفال - صناعه | احذيه حريمى - صناعه | دباغه جلود- صناعه | احذيه رجالى - صناعه | منتجات جلديه سما للصناعات الجلديه - ارت شوز العنوان المنطقه الصناعيه الثانيه قطعه 199/ا 11/1 - السادس من اكتوبر - القاهره - مصر الفروع السادس من اكتوبر - القاهره بحث بكلمة شباشب من خامه الايفا - منتجات احذيه التصنيف احذيه - صناعه | منتجات جلديه مصنع دوبست العنوان 107 شارع الجمهوريه - وسط البلد - القاهره - مصر الفروع وسط البلد - القاهره بحث بكلمة احذيه رجالى التصنيف احذيه - صناعه | احذيه رجالى - صناعه | ملابس متنوعه - صناعه مصنوعات جلديه مجدى محم

دليل مستوصفات الاسكندرية

مركز الشفاء السكندرى العنوان 114 شارع الفراهده - اللبان - الاسكندريه - مصر الفروع اللبان - الاسكندريه التصنيف مستشفيات | مستوصف مركز الشفاء و الامل الخيرى - سى اتش سى العنوان شارع عقل باشا - سيدى بشر - الاسكندريه - مصر الفروع سيدى بشر - الاسكندريه التصنيف مستشفيات | مستوصف مستوصف اسر العاملين العنوان 64 شارع ابن منقذ - فيكتوريا - الاسكندريه - مصر الفروع فيكتوريا - الاسكندريه التصنيف مستوصف مستوصف البلاغ الخيرى العنوان شارع المرسلين الامريكان شدس - الاسكندريه - مصر الفروع الماكس - الاسكندريه التصنيف مستوصف مستوصف الرحمه العنوان 96 شارع مصطفى كامل - فليمنج - الاسكندريه - مصر الفروع فلمنج - الاسكندريه التصنيف مستوصف مستوصف بحرى الطبى العنوان 55 شارع راس التين - الجمرك - الاسكندريه - مصر الفروع الجمرك - الاسكندريه التصنيف مستوصف مستوصف جمعية ابناء اسوان العنوان 26 شارع القروى - الاسكندريه - مصر الفروع المنشيه - الاسكندريه التصنيف مستوصف مستوصف جمعية مسجد سلطان الجديده العنوان شارع بن الهائم - ال

خريطة لجسر السويس (شارع الخمسين)

   (شارع الخمسين) شارع واسع وطويل موازي لجسر السويس ، وهو شارع حيوى حيث سيكون من أكبر الشوارع الحيوية التجارية في المنطقة لكثرة الأبراج فيه واتساع الشارع طولاً وعرضًا وكثرة المحلات التجارية. قريبًا سوف يخدمها محطة أو محطتان من محطات مترو الأنفاق الخط الثالث (المرحلة الرابعة) وهما محطتي "عين شمس 1" و"عين شمس 2". المنطقة يوجد بها معهد طلائع الأزهر الشريف وهو صرح تعليمي متميز جدًّا به جميع مراحل التعليم (من الحضانة إلى الثانوي - عربي ولغات - بنين وبنات)